تقدیم به آقام امام زمان(عج)

کپی ازاین وبلاگ بلامانع است

تقدیم به آقام امام زمان(عج)

کپی ازاین وبلاگ بلامانع است

زن با حجاب مانند گوهر در صدف


زن با حجاب مانند گوهر در صدف


بطور کلى هر چیزى که در همه جا پیدا مى شود و در دسترس همه به آسانى مى رسد از ارزش کمترى برخوردار است . ولى از اشیاء کم یاب و ذى قیمت و پر بها بخوبى نگهدارى مى نمایند و از دسترس دیگران دور نگه مى دارند و بطور خاصى از آن مراقبت مى کنند. مثلاً طلا و جواهرات را در گاوصندوقهاى محکمى حفظ مى کنند که از دسترس دزدان محفوظ باشد.
زن هم مثل گوهر گرانبهایى است که باید محفوظ باشد. اسلام زن را جواهر گرانبهاى هستى مى داند و براى او شخصیت والایى قائل است و او را انسانى کامل شناسانده و حجاب را همچون گاوصندوق و صدف و ویترین ، و پوشش را بهترین وسیله براى حفظ و ثبات شخصیت زن معرفى کرده است .  
آنهایى که زن را تشویق و ترغیب به آرایش و تزئین و نمایش زیبائیهاى جسمى مى کنند در حقیقت زن را فاقد شخصیت و روح انسانى مى شمارند.
تجربه این مطلب را ثابت کرده . قبل از ظهور اسلام نه تنها زنان ارزشى نداشتند، بلکه با داشتن یک دختر ننگ به حساب مى آمدند در چنین جامعه اى بى حجابى که علامت آن بى ارزشى بود رواج داشت .
اسلام مقام زن را بالا بُرد و شخصیت او را مورد تکریم قرار داد و با آوردن قانون حجاب حفظ و دوام این شخصیت را براى همیشه بیمه کرد.
دکتر گوستاولبون مورخ معروف فرانسوى مى گوید: این مطلب نیز روشن شد که اسلام در بهبودى وضع زن بسیار کوشیده و اولین مذهبى است که مقام زن را بالا برده و روى هم رفته زنان مشرق زمین از نظر احترام و شخصیت علمى و تربیتى و سعادت بهتر از زنان اروپائى هستند.
اسلام نه تنها زن را یک انسان کامل مى داند بلکه احترام به او را ملاک کرامت انسان معرفى مى کند: آقا رئیس اسلام حضرت رسول اللّه (ص ) فرمود: ما اَکْرَمَ النِّساءِ اِلاّ الْکَریم وَ ما اَهانُهُنَّ اِلا الْلَئیم .
هرگز زنان را گرامى نمى دارند مگر کریمان با کرامت و به آنان اهانت نمى کنند مگر لئیمان بى ارزش .
خانم ایفیلین کوبالاد نویسنده انگلیسى ، که بالا خره به اسلام گروید و مسلمان شد، در کتاب بسوى خدا مى گوید: در مقام و بزرگى زن در اسلام همین بس که مسلمین او را حرم که از احترام و حرمت گرفته شده مى خوانند.
بدین اساس حجاب وسیله اى است در خدمت زن تا موفّقیت خویش را در جامعه تحکیم کرده و شخصیّت و احترام خویش را فزونى بخشد.
ویلیام جمیس روانشناس معروف در تأ یید این مطلب چنین مى گوید: زنان دریافتند که دست و دل بازى مایه طعن و تحقیر است و این امر را به دختران خود یاد دادند.
قرآن مى فرماید:
اى پیامبر به همسران و دخترانت و همه زنان مسلمان بگوى که : حجاب و روسرى شان را به خود نزدیک سازند تا (به عفاف ) زنان عفیفى شناخته شوند ومورد آزار اوباشان قرار نگیرند. خداوند آمرزنده و مهربان است .(67)
عصمتیان را به مقام جلال

جلوه حرام است مگر با حلال




منبع:www.mazhabi.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.